dinsdag 23 maart 2010

Gods hart bonst weliswaar, weet u ook waarvoor?

Geachte lezer,

De laatste tijd hou ik mij enorm bezig met de vraag aan welke dingen ik nu voorrang moet verlenen. Wij leven in een complexe wereld met allerlei verleidingen maar ook afleidingen om ons heen. Elke dag worden wij geconfronteerd met vraagstukken en dilemma's. Maar als ik zo terug kijk in de tijd dan merk ik dat heel veel dingen die ik vroeger belangrijk vond, ik ze nu niet meer belangrijk of in een veel mindere mate belangrijk vind. Dit heeft niet alleen te maken met prioriteiten stellen maar ook met de overtuigingen die door de jaren heen zijn gevormd. Mijn verlangens is om Gods hart te horen bonzen. Ik wil gevoelig zijn niet alleen voor Zijn stem maar ook voor Zijn passies. Ik wil weten wat Gods hart doet tikken en daarmee wil ik aan de slag gaan. Ik wil niet al te zeer verwikkeld raken in theologische vraagstukken die weinig of geen leven voortbrengen. Ik wil niet alleen gefocusd zijn op Zijn wil, ik wil ook weten waarom Hij het wil. Dit is mijn zoektocht, dit is mijn reis. Ik hoop u binnenkort onderweg tegen te komen.
Blessings
Peter

1 opmerking:

Sylvia zei

God's hartslag: WOW wat een mooi stukje,geweldig.
Het mooie eraan is dat God voor een ieder van ons afzonderlijk een speciale hartbeat heeft. Het is een prachtig avontuur om in God's hartbeat de wil voor je leven te ontdekken. In mijn wandel zo met de Heer heb ik ondekt dat Hij wil dat ik een waardig getuige van Hem ben, Zijn wonderen in mijn leven deel met mensen om mij heen. Mijn gezin, mijn buren, mijn familie, collega's, broeders en zusters in de Heer. Dat ik uitstraal de liefde die God in mij legt zodat ik Zijn hartslag door mij heen kan laten zien aan de wereld om mij heen.
Als meisje van 4 jaar heb ik al een keuze voor de Here Jezus gemaakt, heel stilletjes en heel stiekem. Mijn ouders wilden tot aan hun einde niets van de Heere weten. Maar die keuze heeft er voor gezorgd dat Hij mij door alle geweld, pijn en verdriet, beschermd heeft, gesterkt heeft, en dat ik verder op zoek ben gegaan naar de Vader. Tot ik, toen ik 33 jaar was, Jezus gevonden had en Hem in mijn hart gevraagd had. Eén jaar later hebben mijn man, die inmiddels toen ook de Heer aangenomen had, en ik ons samen laten dopen. Dank aan de Heilige Geest die onze ogen toen heeft geopend zodat wij de werken van de Heer konden zien, die onze oren heeft geopend zodat wij Zijn stem konden verstaan, onze harten ingenomen heeft zodat we de hartslag van de Vader konden voelen. Amen amen amen. Ondanks alle ups en downs, mag ik daarom nog steeds op avontuur samen met mijn Heer en Heiland en met mijn gezin, elke dag, om het kloppen van het Vaderhart van God verder te ontdekken. Halleluja de Heer is goed. Wat is het toch geweldig dat we zo'n Heer mogen dienen.